Sobre nosaltres

IMPV 1 transp-cut

Carta Sonora de Mallorca és un projecte en línia que vol fer difusió dels paisatges sonors de l’illa amb l’ajut que proporcionen les noves tecnologies actuals. Un plantejament de base de dades que ha de permetre als usuaris apropar-se i explorar esdeveniments sonors del passat, coneixent les localitzacions concretes en què se situa cada paisatge així com les persones, o altres agents, que els produeixen. Aquestes informacions són presentades de manera cartogràfica, a sobre d’un mapa, que ens permet conèixer les relacions espacials entre els diferents esdeveniments, que també són presentats sobre d’un eix cronològic. Tot això, ampliat amb material fotogràfic, pictòric I audiovisual, pretén oferir a l’usuari una experiència tan immersiva i integradora com sigui possible amb la intenció d’ajudar a una millor comprensió del fet sonor, musical i de l’activitat artística, cultural, econòmica i social a Mallorca, establint un diàleg estètic i intel·lectual amb la historia sensorial auditiva mitjançant un enfocament interdisciplinari que ajunta els estudis de la musicologia urbana, l’antropologia i altres àrees com la història cultural i la història de l’art.

 

Aquest portal té la intenció de convertir-se en una eina metodològica de referència per a musicòlegs i investigadors del fet sonor com també per a institucions educatives i relacionades amb la difusió cultural, facilitant l’apropament de les fonts de coneixement fruits de la recerca acadèmica i el coneixement públic.

Col·laboradors

Joan Antoni Ballester

Joan Antoni Ballester Coll, (Llucmajor, 1984). És mestre d’educació musical (UIB) i Musicòleg (CSMIB i Universidad de La Rioja). Actualment és director de l’Escola de Música i Arts Escèniques de Llucmajor i professor del departament de musicologia i pedagogia del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears. Com a musicòleg, els seus interessos es centren en l’estudi històric del paisatge sonor a Mallorca, on destaca el seu treball Anàlisi funcional de les campanes de la Seu de Mallorca (2014), “El soundscape de M. Antònia Salvà: La poesia com a descripció de paisatges sonors” (2019) i “Salves com a expressió de joia i festa: el cas de les escopetades de Pasqua a Llucmajor” (2020); i en el camp de l’ontologia de la música, on destaquen The editions of Celibidache (EMI, 1997): An approximation from Baudrillard, i Simulacre de Concert. Reflexions sobre l’enregistrement de música clàssica des de l’òptica de Baudrillard: les estratègies de Glenn Gould, Sergiu Celibidache i l’streaming postpandèmic (ambdós de 2021).
Les meves entrades (266)

Luis Ferrer Lobo

Les meves entrades (6)

Marc Serra Torres

Les meves entrades (13)

Mercedes Palao Rosselló

-
Les meves entrades (18)

Nadia Akaarir Tomàs

Estudiant del grau de Musicologia al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.
Les meves entrades (17)

Pedro López Fernández

Les meves entrades (21)

Rosa María Seguí Vidal

Les meves entrades (18)

Txema González

Les meves entrades (30)

Virginia Ruiz

Les meves entrades (3)